اورکلاک ماینر(over clock) چیست؛ مزایا و معایب آن

 اورکلاک ماینر چیست؟

پس از آشنایی با اینکه دستگاه ماینر چیست به سراغ اورکلاک کردن آن می‌رویم. به طور کلی اورکلاک  یعنی بیشتر کردن قدرت دستگاه، حال این دستگاه ماینر باشد یا هر دستگاه الکترونیکی دیگر مانند کامپیوتر یا وسایل هوشمند. در واقع ما دستگاه را اورکلاک میکنیم که سوددهی بیشتری برای ما داشته باشد. اورکلاک کردن ماینر دستگاه موجب می شود بازگشت سرمایه برای دارندگان ماینر سریع تر اتفاق بی افتد. در شرکت راشا مکاترونیک اورکلاک و تمامی تعمیرات ماینر انجام می‌شود.

در هر سیستم الکترونیکی مانند کامپیوتر یا ماینر، وظیفه انجام پردازش بر عهده کارت گرافیک یا پردازنده است. کمپانی سازنده این قطعات، قطعات مذکور را با یک فرکانس مشخص می سازند و اگر شما قطعه را اورکلاک کنید در واقع این فرکانس را دستکاری کرده اید. 

 

 

چگونه می توان دستگاه‌های ماینر را اورکلاک کرد؟

مزایای اورکلاک ماینر:

  • بازگشت سرمایه با سرعت بیشتری اتفاق می افتد
  • توان دستگاه بالاتر می رود
  • سرعت عملکرد بالاتر می رود

معایب اورکلاک ماینر:

  • عمر دستگاه کوتاه می شود
  • گرمای بیشتری تولید می شود
  • به سایر قطعات ماینر به دلیل گرما آسیب وارد می شود
  • گارانتی دستگاه به طور کامل ابطال میگردد.

 

چگونه ماینر را اورکلاک کنیم

 

تهویه و خنک سازی دستگاه های ماینر پس از اورکلاک

 

مزایا و معایب اورکلاک:

مزایا:

  1. کاهش زمان بازگشت سرمایه
  2. افزایش توان و قدرت دستگاه
  3. افزایش سرعت عملکرد ماینر

معایب:

  1. کاهش عمر مفید دستگاه
  2. افزایش گرمای تولیدی که باعث داغ تر شدن دستگاه ماینر می شود.
  3. آسی دیدگی قطعات به دلیل گرما( از جمله خراب شدن آی سی ها- اسیک ها-افتادن هیت سینک)

راهکار جایگزین اورکلاک ماینر:

 

 بیشتر بخوانید: کنترل برد ماینر چیست؟ آیا تعمیر کنترل برد ماینر امکان پذیر است؟

 

راهکار مجزا برای افزایش قدرت cpu وجود ندارد برای افزایش میزان هش ریت جهت کاهش رمان بازگشت سرمایه کافی از دستگاه ها با قدرت هش بالاتر استاده نمود.

آیا اوکلاک دستگاه ضروری است:

خیر مطابق با سلیقه برای افرادی که تمایل دارند زمان بازگشت سرمایه کوتاه تری داشته باشند.

آیا اورکلاک باعث افزایش میزان مصرف برق می شود:

پاسخ مثبت است اورکلاک باعث افزایش سرعت cpu  شده عمر مفید دستگاه را کاهش می دهد و گرمای بیشتری تولید می کند نهایتاً منجر به مصرف برق بیشتری می شود.

 

کنترل برد ماینر چیست:

کنترل برد ماینر وظیفه ارتباط برقرار کردن بین هش بردهای دستگاه و همچنین انتقال دیتا خروجی و محاسبه شده توسط آن‌ها را بر عهده دارد.

آیا تعمیر کنترل برد ماینر امکان پذیر است:

در صورتی که سوختگی و شکستگی ظاهری در کنترل برد وجود نداشته باشد و قطعات قابلیت تهیه(سفارش از داخل یل خارج از کشور) باشند قابل تعمیر می باشد.

روغن ماینر چیست؟

یکی از روش های خنک کردن دستگاه ماینر  استفاده از روغن ماینر می باشد. این روغن خاصیت رسانایی بالایی ندارد اما به خوبی گرما را منتقل می کند.این خاصیتی سبب می شود تا بتوان کل دستگاه های استخراج بیت کوین را بدون نگرانی از ایجاد اتصال ، در روغن فرو برد.
مزایای استفاده از روغن ماینر:
•    روغن ماینر، گرما را به خوبی انتقال می دهد و به این شکل سبب کاهش دمای قطعات می شود.
•    استفاده از این روغن، نه تنها دمای قطعات دستگاه ماینینگ را پایین می آورد؛ بلکه صدای دستگاه را تا حد زیادی کاهش می دهد.
•    مقدار مصرفی برق در دستگاه های ماینر بالا می باشد. در صورتی که برای خنک سازی آن ها از سیستم های خنک کننده برقی استفاده شود؛ هزینه های ماهیانه بابت مصرف انرژی بسیار بالا می رود. پس با استفاده از روغن ماینر، می توان تا حدی از هزینه های ناشی از مصرف انرژی کم کرد.
•    عدم نیاز به تعمیر؛ نگهداری و … از دیگر مزیت های راه اندازی ماینر در روغن می باشد. در صورتی که برای خنک سازی ماینر از سیستم های سرمایشی مانند کولر و یا فن ها استفاده کنید؛ قطعا آن ها نیاز به تعمیر، سرویس و نگهداری نیاز دارند.
•    کنترل دمای سیستم ‌های ماینینگ، با استفاده از روغن مینرال نحوه‌ ی به کارگیری ساده و آسانی دارد. و به عنوان یک روش خنک سازی بی دردسری محسوب می شود. اما قیمت بالایی دارد.

 

 بیشتر بخوانید:مفهوم هش ریت یا نرخ هش چیست؟

 

 

اورکلاک چیست


•    به کارگیری روغن ماینر یک روش ایمن و بی خطر برای خنک کردن دستگاه های ماینر به شمار می ‌آید.
•    با این که باید برای خرید این روغن، هزینه‌ ی بالایی صرف می شود. اما توجه نمایید که به کارگیری این روش خنک سازی ماینینگ ها؛ در طول زمان یک روش کاملاً مقرون به صرفه به حساب می آید.
•    از آنجا که استفاده از سیستم های سرمایشی، دمای محیط را به طور یکنواخت پایین می آورد؛ قطعا نمی تواند بازدهی خوبی برای خنک کردن تمامی قطعات ماینر داشته باشد. چرا که ممکن است قسمتی از دستگاه خنک و قسمت دیگری داغ باشد. که استفاده از روغن ماینر این امکان را ایجاد می کند که دمای هر قسمت از دستگاه های ماینر، به خوبی کنترل شود.
•    نفوذ گرد و غبار و دیگر آلودگی‌ها روی قطعات ماینر، ممکن است به آن ها آسیب وارد کند. از این رو استفاده فرو بردن دستگاه های ماینر در آکواریوم پر از روغن، نمی تواند به آن ها آسیبی وارد کند.

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده