دستگاه ماینر چیست؟ آشنایی کامل با دستگاه استخراج رمز ارز

در سال های اخیر و با توجه به پیشرفت و توسعه چشمگیری که در بازار های ارز دیجیتال رخ داده است سبب گشته تا افراد زیادی به دنبال ورود به این بازار و کسب در آمد از آن باشند از این رو شاهد افزایش روزافزون تعداد مشارکت کنندگان در این بازار هستیم. یکی از فعالیت های درآمد زا و مورد علاقه افراد فعال در بازار رمز ارز دیجیتال فرایند ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال می باشد در این روش افراد با استفاده از دستگاه ماینر که نوعی سخت افزار بوده و به انواع مختلف تقسیم می شود به استخراج رمز ارزهای مختلف و دریافت دستمزد یا جایزه بابت انجام این کار می پردازند.

 

در این مقاله خواهید خواند:

 

دستگاه ماینر چیست؟

بازار ارز های دیجیتال یکی از بازارهای شناخته شده است که به تازگی محبوبیت های زیادی را در کشور ها و سرمایه گذاران کسب کرده است.کشور ما هم پس از تصویب قوانین ماین ارز دیجیتال و مسابقات مربوط به استخراج ارز دیجیتال راه را برای علاقه مندان باز کرده است تا بتوانند به کسب درآمد بپردازند.

روش های متعددی برای کسب درآمد از ارز های دیجیتال وجود دارد اعم از ترید، خرید و فروش به وسیله کارت گرافیک، کامپیوتر های شخصی یا دستگاه های ماینر است.  دستگاه ماینر سخت افزاری که برای استخراج انواع لرزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند.به فرایند استخراج ارز دیجیتال به وسیله دستگاه های ماینر اصطلاحاً ماینیگ(Proof of work) و به افرادی که این کار را در ازای دریافت پاداش انجام می دهند دستگاه ماینر گفته می شود.

 

 

این دستگاه ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند.ماینر ها در اصل بلوکه اطلاعاتی های بلاک چین ها را استخراج می کنند که در چرخه استخراج بیت کوین می توانتند کمک کنند.کار اصلی دستگاه های ماینر پردازش فرمول های ریاضی پیچیده است که خروجی آن تولید بلوکه های اطلاعاتی برای بلاک چین است پس ماینر ها بیت کوین استخراج نمی کندد بلکه پردازش فرمول های ریاضی را انجام می دهند.

 

دستگاه ماینر چیست

 

ماینر ها از کجا آمده اند؟ تاریخچه ماینر

پردازش این اطلاعات در اوایل ظهور بیت کوین از طریق سیستم های خانگی انجام میشد  کم کم از کارت های گرافیکی مخصوص پردازش این فرمول ها استفاده شود اما بخاطر اینکه گرمای زیادی تولید می کردند و مصرف برق بالایی داشتند به مرور زمان بهره‌وری خیلی پایینی داشتند. بعد از آن شرکت ها تصمیم گرفتند دستگاهی را تولید کنند که کار آن پردازش همان فرمول های پیچیده ریاضی است و آن را در اختیار بلاک چین قرار می دهند.

این دستگاه ها از 150 تا CPU تشکیل می شوند که مصرف برق بالایی دارند اما سرعت بالاتری نسبت به کارت گرافیک و سیستم های خانگی دارند به این دستگاه ها اسیک می گویند معنای فارسی مدار مجتمع با کاربرد های خاص می گویند.

 

درآمد دستگاه ماینر چقدر هست و چگونه از طریق ماینر ها به در آمد می رسیم؟ 

شاید شما هم این سوال را داشته باشید که درآمد دستگاه ماینر چقدر است؟ تهیه  دستگاه ماینر، مصرف برق دستگاه ماینر همه دارای هزینه می باشند و شبکه بلاک چین برای اینکه این هزینه ها را پوشش بدهد در ازای بلوکه هایی که دستگاه ماینر ما تولید می کند و به آن می رسد یه مبلغی را به عنوان پاداش در نظر گرفته که به آن پاداش بلاک چین یا بلاک چین ریوارد می گویند پاداش بلاک چین به صورت ارز های دیجیتال پرداخت می شود که نوع ارز را می توانیم خودمان انتخاب کنیم و به وسیله آن می توان کسب در آمد از طریق دستگاه ماینر انجام داد.

 

عمر مفید دستگاه ماینر

پایان عمر مفید دستگاه ماینر زمانی است که مصرف برق آن طی استخراج بیت کوین بیشتر از سود آوری آن باشد.از آنجایی که عوامل متعددی عمر دستگاه ماینر را تحت تاثیر قرار می دهد تخمین عمر مفید دستگاه ماینر غیر ممکن است  عواملی مانند اورکلاک ماینر مداوم دستگاه ماینر و شرایط نامطلوب محیطی می تواند تاثیرات منفی قابل توجهی بر عمر مفید ماینر بگذارند. البته میتوانید در صورت خرابی دستگاه خود را به ما که یک مرکز تخصصی تعمیرات ماینر هستیم بسپارید.

شش راهکار برای افزایش طول عمر دستگاه ماینر

  1. کنترل دما و رطوبت محیط
  2. ولتاژ و آمپر پایدار
  3. بررسی و سرویس دوره ای ماینر
  4. اورکلاک نکردن برد ماینر
  5. خنک کردن ماینر
  6. جلوگیری ار لرزش دستگاه ماینر

 

میزان تراهش و مصرف برق برخی از دستگاه های ماینر از شرکت های مختلف

  • T3+ (اینو سیلیکون)  57Th/S
  • E12+  (ای بنگ) قدرت هش ریت این دستگاه 50 تراهش و میزان مصرف برق آن 2500 وات است
  • T17+ (بیت مین) قدرت هش این دستگاه 58تراهش است و همچنین میزان مصرف برق این دستگاه برابر است با 3200وات.
  • S17+ (بیت مین) این دستگاه قدرت های هش متفاوت دارد مثلا یکی از دستگاه های S17+قدرت هش آن دستگاه 73 تراهش بر ثانیه است . همچنین میزان برق مصرفی آن 2920 وات می باشد.
  • M20S (واتس ماینر) این دستگاه 68 تراهش بر ثانیه و میزان برق مصرفی آن 3360 وات است.
  • S17 PRO ( بیت مین) حداکثر قدرت هش ریت این دستگاه 53 تراهش می باشد همچنین مصرف برق آن نیز هم 2094 وات است.
  • T2T(اینو سیلیکون)  قدرت نرخ هش ریت 30 تراهش بر ثانیه و مصرف برق 2200 وات مصرف برق را دارد.
  • T9+  (بیت مین) حداکثر نرخ هش ریت این دستگاه 10.5 تراهش بر ثانیه می باشد، همچنین توان مصرفی برق آن نیز هم 1432 وات می باشد و ولتاژ ورودی آن هم بین 11.60 13 ولت می باشد.

دS9j (بیت مین)14 تراهش بر ثانیه و میزان توان مصرفی دستگاه ماینر S9j 1320 وات و همچنین ولتاژ ورودی آن نیز هم بین 11.6 الی 13 می باشد.

  • آوالون ماینر ( کمپانی کانن) قدرت دستگاه استخراج آوالون ماینر1066 برابر با 50 تراهش بر ثانیه است .همچنین این دستگاه ماینر مصرف برقی حدود 3250 وات دارد.
  • M21S  ( واتس ماینر)  با قدرت 54 تراهش ، 56 تراهش و 58 تراهش بر ثانیه .تفاوت های قیمتی جزیی بخاطر همین تفاوت قدرت پردازش در آن ها می باشد.برق مصرفی این دستگاه استخراج برابر با 3350 وات می باشد.

 

شرکت راشا مکاترونیک پارت فعال در حوزه تعمیرات برد الکترونیکی از جمله انواع دستگاه های استخراج رمز ارز و ماینر (هشبرد ماینر،کنترل برد ماینر، پاور ماینر، فن ماینر) با استفاده از تجربیات کارشناسان ماینر و بهره گیری از امکانات کامل تشخیص، تعمیر و تست آماده ارائه خدمات تعمیرات انواع تجهیزات ماینر با ارائه ضمانت تعمیرات در بخش های تعمیر شده می باشد.

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده