آشنایی با انواع دستگاه ماینر| راهنمای خرید دستگاه ماینر

ماینر چیست ؟


ماینرها دستگاه‌های سخت‌افزاری هستند که برای استخراج انواع ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند و فرآیند استخراج ارز دیجیتال به وسیله‌ی دستگاه‌های ماینر به اصطلاح ماینینگ گفته می‌شود و به افرادی که این کار را در ازای دریافت پاداش انجام می‌دهند ماینر گفته می‌شود. در واقع ماینرها با استفاده از این سخت‌افزارها به رمزگشایی معاملات مختلف ارز دیجیتال و تایید آنها می‌پردازند با تایید ماینرها یک بلاک برای معامله‌ی جدید در شبکه‌ی بلاک چین تشکیل می‌شود.

آن جایی که این فرایند به شدت زمان‌گیر بوده و از طرفی نیاز به مقدار زیادی الکتریسیته و دستگاه‌های گران قیمت وجود دارد در نتیجه به ازای هر بلاک جدیدی که تشکیل می‌شود مبلغی به عنوان پاداش به ماینری که زودتر از سایر رقبای خود موفق به تشکیل بلاک مورد نظر گردد تعلق می‌گیرد این سخت‌افزارهای مخصوص استخراج ارزهای دیجیتال که اصطلاحا به آنها دستگاه‌های ماینر گفته می‌شود.

انواع مختلفی دارند که شامل پردازنده‌ی مرکزی (cpu) پردازنده‌ی گرافیکی  (GPU)مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر  (FPGA)و مدارهای مجتمع با کاربرد خاص می‌باشند  (asic)در ادامه به توزیع هر یک از دستگاه‌های معاینه وظیف ویژگی آنها پرداخته شده است.

 

انواع دستگاه ماینر با مشخصات

پس از آشنایی با اینکه دستگاه ماینر چیست حال به دنیال خرید آن می‌رویم.در بازار دستگاه های ماینینگ، برند های زیادی در حال ساخت و توسعه دستگاه هستند این آمار روز به روز در حال افزایش است همچنین رقابت هم بین شرکت و یا برند ها بیشتر می شود.همین امر باعث می شود تا خروجی این برند ها بهترین دستگاه های ماینینگ باشد.

 

 

انواع  دستگاه ماینر 

در بازار دستگاه‌های ماینینگ برندهای زیادی در حال ساخت و توسعه‌ی دستگاه هستند این آمار روز به روز در حال افزایش است همچنین رقابت هم بین شرکت و یا برندها بیشتر می‌شود، همین امر باعث می‌شود تا خروجی این برندها بهترین دستگاه‌های ماینینگ باشد.

 امروزه با ورود دستگاه‌های جدید دستگاه‌های قدیمی از دور رقابت خارج می‌شوند، این عمل هم متناسب با افزایش فناوری و علم روز پیاده‌سازی می‌شود.


معرفی ۱۰ سازنده دستگاه ماینر

  • بیت مین(Bitmaine)
  • کنان(Canan)
  • اینو سیلیکون(Innosilicon)
  • چیتا ماینر(Cheetah Miner)
  • میکرو بی تی(Micro BT)
  • ابلیسک(Obelisk)
  • هالونگ ماینینگ(Halong Mining)
  • علائدین ماینر(Aladdin Miner)
  • داوین ماینر(Dayun Miner)
  • فیوژن سیلیکون(FusionSilicon)

 

 

بهترین نوع دستگاه ماینر:

دستگاه های استخراج کننده بیت کوین انواع مختلفی دارند عوامل زیادی در انتخاب بهترین دستگاه ماینر نقش دارند از جمله قدرت پردازش دستگاه، اندازه ماینر، صدا، میزان برق مصرفی و قیمت خریدو...

براساس یک اصل کلی می توان گفت بهترین دستگاه  استخراج کننده از بین انواع ماینرها دستگاهی است که علاوه براین که طول عمر بالایی داشته باشد و کمتر نیازمند تعمیرات ماینر خود باشید، بازگشت سرمایه سریعتری نیز همراه داشته باشد زمان بازگشت سرمایه به مدت زمانی گفته می شود که هزینه خرید دستگاه و سایر هزینه های جانبی آن به سرمایه گذار برگردد.

 

 

بر همین اساس بهترین و جدید ترین دستگاه استخراج بیت کوین الزاما محبوب ترین آن در انواع ماینر ها نیست به عنوان مثال اگرچه دستگاه Bitmain Antminer S17+ به عنوان بهترین دستگاه استخراج بیت کوین در بازار شناخته شده و معرفی شده اما همچنان بسیاری از فارم های بزرگ از دستگاه قدیمی S9 و مدل های مشابه بهره می گیرند.

 


مهم ترین فاکتور های تاثیر گذار در انتخاب دستگاه ماینر 

  •  قدرت دستگاه

 هر چه میزان قدرت پردازش دستگاه برای تولید هش بیشتر باشد، میزان بیت کوین‌های استخراج شده نیز افزایش می‌یابد. مثال قدرت دستگاه Antminer S17+ حدود 73 تراهش بر ثانیه است.

  • مصرف برق دستگاه

هر چه میزان برق مصرفی دستگاه استخراج بر حسب وات بیشتر باشد، فرد استخراج کننده باید هزینه‌ی برق بیشتری را پرداخت نماید. مثال مصرف برق دستگاه Antminer S17+ حدود 2920 وات است.

  •  قیمت دستگاه

هر چه قیمت ماینر بیشتر باشد، دستگاه باید مدت بیشتری فعالیت کند تا سرمایه‌ی خرید برگشته و زمان بازگشت سرمایه افزایش یابد.

 

نیازمندی های خرید یک دستگاه ماینر خوب:

هنگام خرید یک دستگاه، تا به این قسمت گفته ایم که باید چه نکاتی را رعایت کنید. حالا در کنار تمامی آن ها یک سری از نکات دیگر هم نیز با توجه به شرایط خودتان باید در نظر بگیرید. در ادامه ما این نکات را برایتان یادآور خواهیم شد. باما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید: کنترل برد ماینر چیست؟ آیا تعمیر کنترل برد ماینر امکان پذیر است؟ 

 

  • هزینه خرید دستگاه ماینر (همانطور که پیش تر آوردیم، هزینه دستگاه گزینه قابل توجه ای است. شما باید ابتدا ببینید که تا چه مبلغی قصد دارید برای این عمل سرمایه گذاری کنید. شما بعد از انتخاب نوع دستگاه باید هزینه های دیگر همانند: برق، تهویه هوا، کابل کشی و. در نظر داشته باشید.)

 

 

  • فضای مناسب و میزان قدرت برق مناسب (انتخاب فضا یک امر مهم در ارزهای دیجیتال است. دستگاه های ماینینگ با توجه به تولید سر و صدا و همچنین گرمای زیاد، باید در مکانی مناسب قرار بگیرند. حتما باید این گرما توسط سیستم تهویه هوا خارج شود و فضا کاملا خنک باشد تا آسیبی به دستگاه نرسد.)

 

  • قصد استخراج چه نوع ارزی را دارید( توجه داشته باشید که هر ارز از یک الگوریتم پشتیبانی می کند و همچنین دستگاه های ماینینگ هم از یک نوع الگوریتم پشتیبانی می کند. در نتییجه باید هنگام خرید دستگاه دقت داشته باشید که آیا دستگاه انتخابی از الگوریتم ارز مدنظر شما پشتیبانی خواهد کرد؟

برای مثال: رمز ارز ” بیت کوین ” از الگوریتم SHA-256 پشتیبانی می کند. اگر شما در نظر دارید تا رمز ارز ” بیت کوین ” استخراج کنید ، باید در نظر داشته باشید که دستگاه انتخابی شما از الگوریتم ” SHA-256 ” پشتیبانی می کند و یا خیر.)

 

 

  • عمل ماینینگ نیازمند اینترنت مناسبی است( سرعت اینترنت و حجم اینترنت مسئله مهمی در این قسمت نیست. اما پایداری اینترنت موضوعی جدی و مهم است. شما باید اینترنتی را انتخاب کنید که پایداری مناسبی داشته باشد، یعنی دچار قطعی نشود که اگر این اتتفاق بیوفتد همین قطعی موجب می شود تا به شما ضرر برسد. )
  • قدرت دستگاه ماینر (هش ریت/نرخ هش):

هر چه میزان قدرت پردازش دستگاه برای تولید هش بیشتر باشد میزان بیت کوین های استخراج شده نیز افزایش می یابد مثال: قدرت دستگاه Antminer S17+ حدود 2920 وات است.

  • قیمت دستگاه: هرچه قیمت ماینر بیشتر باشد دستگاه باید مدت بیشتری فعالیت کند تا سرمایه خرید برگشته و زمان بازگشت سرمایه افزایش یابد.

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده