​​یکی دیگر از باتجربه‌ترین بخش‌های شرکت راشا مکاترونیک پارت بخش مهندسی معکوس است. از خدمات مهندسی معکوس قابل ارائه در این بخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد
​​​​​​​

خدمات مهندسی معکوس در شرکت راشا مکاترونیک پارت

  • باز طراحی، مهندسی معکوس و بهینه سازی انواع سامانه های الکترونیکی پیشرفته با وجود قطعات برنامه پذیر قفل شده و آی سی های کمیاب به دو روش تخریبی و غیر تخریبی.

  • مهندسی معکوس انواع بردهای الکترونیکی تا 48 لایه و تا فرکانس کاری 14 گیگا هرتز.

  • برنامه نویسی انواع بردهای مبتنی بر پردازنده های 8 تا 32 بیتی مانند AVR,ARM,PIC,DS PIC,FPGA.

  • استخراج و انتقال تکنولوژی انواع تجهیزات الکترونیکی و الکترومکانیکی شامل استخراج نقشه ها، بازطراحی PCB​​​​​​​، طراحی شماتیک، استخراج کد قطعات برنامه پذیر و آنالیز نقشه های الکترونیکی پیشرفته آنالوگ و دیجیتال با استفاده از آنالیز تصاویر اشعه ایکس.

 
تجربه‌ی پانزده‌ ساله تیم فنی شرکت راشا مکاترونیک پارت در بخش خدمات مهندسی معکوس رویکرد مبتنی بر بیشینه سازی کیفیت کاهش هزینه‌های باز طراحی را نیز تا حد خوبی ممکن ساخته است. نمونه‌های مهندسی معکوس این شرکت در زمینه‌های مختلف صنایع نفت و گاز، خودرو سازی، مخابراتی، پزشکی، نظامی، نیروگاهی، هوا فضا، ماشین های صنعتی، ریلی و ... در مقایسه با نمونه‌های خارجی آن‌ها بعضاً از کیفیت بالاتری برخوردار بوده است. این بخش با انجام صفر تا صد تحقیقات، طراحی مدار و بازتولید برد‌ها  و دستگاه‌های الکترونیکی آماده ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

در فرایند خدمات مهندسی معکوس ابتدا به استخراج نقشه‌ی اتصالات مدار و طراحی مدار چاپی آن در محیط نرم‌افزار به همراه قطعات موجود در برد توسط متخصصین طراحی پرداخته می‌شود. در ادامه نقشه و شماتیک برد الکتریکی بدست ‌می‌آید و سپس عملکرد برد از اعم سطوح سیگنال و برنامه کنترلی آن به وسیله متخصصین نرم‌افزار مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از این مرحله نمونه اولیه برد چاپ شده و پس از مونتاژ برنامه عملیاتی و کنترلی یا سطح سیگنال مورد نیاز به آن داده می‌شود و مرحله طراحی تکمیلی توسط متخصصین بخش مونتاژ و تولید برد الکترونیکی صورت می‌گیرد.
​​​​​​​
مراحل اجرا در خدمات مهندسی معکوس

خدمات مهندسی معکوس در شرکت راشا مکاترونیک بدین ترتیب صورت می‌پذیرد که تیم فنی پس از اعلام نیاز کارفرما و تحویل یک برد الکترونیکی به بررسی و اعلام طرح و هزینه می‌پردازد. این بررسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بالاترین دقت انجام می‌شود. سپس درصورت اعلام کارفرما فرایند مهندسی معکوس برد آغاز می‌گردد.
​​​​​​​​​​​​​​
 
مشاهده تصاویر برخی از پروژه های مهندسی معکوس این شرکت که مجوز انتشار تصاویر از کارفرمایان محترم اخذ شده است:​​​​​​​

مشاهده تصاویر

خدمات مهندسی معکوس