​​​​​​​

​​​​​​​
 
 
 
 








​​​​​​​
​​
 
پاور جریان متناوب ورودی را به چریان مستقیم خروجی برای استفاده از سایر قطعات سیستم تبدیل می کند در اصل وظیفه منبع تغذیه دریافت انرژی الکتریکی و تبدیل آن به جریان ولتاژ و بسامد مناسب جهت تغذیه بار مصرفی می باشد.اغلب منبع تغذیه نسبت به بقیه قطعات سخت افزار طول عمر کوتاه تری دارند و علت اصلی آن نوسانات برق و کارکرد زیاد آن است که باعث می شود منبع تغذیه شدیداً داغ شود و در آخر باعث خرابی آن می گردد.
به همین دلیل بر روی منابع تغذیه خنک کننده هایی وجود دارد که تا گرمای ایجاد شده از قطعات الکتریکی داخل پاور را به بیرون منتقل کند و دمای دستگاه را کاهش دهد.مهمترین واحد منبع تغذیه بر حسب وات می باشد و حداکثر میزان توان واقعی آن می باشد توان واقعی توانی است که یک منبع تغذیه می تواند به صورت عادی تولید نماید و آن منبع تغذیه میتواند حداکثر توان گرفته شده از آن را تولید کند.
شرکت راشا مکاترونیک با در دست داشتن نیرو های متخصص در زمینه الکترونیک دست به 
تعمیرات دستگاه‌ الکتریکی و الکترونیکی زده است.

 

تعمیر پاور ماینر

پاور ماینر چیست؟

پاور قسمت سخت افزاری دستگاخ ماینر است. پاور ماینر جریان برق متناوب AC را به جریان برق مستقیم DC تبدیل می کند.( برق شهری را دریافت کرده و به برق قابل استفاده برای اجزای دیگر ماینر تبدیل می کند.)​​​​​​​

علت خرابی پاور ماینر​​​​​​​

در صورت روشن نشدن ماینر و یا ری استارت شدن خود به خود و مدام دستگاه ماینر با توجه به کارشناسی پاور توسط تعمیر کاران پاور نیاز به تعمیر دارد.

علت خرابی پاور ماینر​​​​​​​

  •  روشن نشدن ماینر
  •  تغیرات ناگهانی ولتاژ(کم یا زیاد شدن ولتاژ)
  • خرابی در فن ماینر( تعمیر فن ماینر در شرکت راشا مکاترونیک صورت میگیرد)
  • سوختگی دسته سیم های پاور
  • سوختگی در قطعات( ترانزیستور، دیود، آی سی، مقاومت و خازن)

عیب‌ یابی و تعمیر پاور ماینر (منبع تغذیه):​​​​​​​

​​​​​​​دستگاه های ماینر مانند سایر وسایل الکتریکی برای تامین برق مورد نیاز خود احتیاج به منبع تغذیه دارند همانطور که از اسمش پیداست منبع تغذیه، برق ورودی به داخل خود را تضعیف یا قوی تر می کند.وظیفه پاور ماینر ساخت ولتاژ مورد نیاز ماینر(12 ولت برای دستگاه ماینر S9J) و حفظ جریان برق در زمان قطع برق است. دستگاه های ماینر که استخراج رمر ارزهای دیجیتالی را انجام می دهد  نیاز دارد که دستگاه ماینر مدام روشن باشد. به همین دلیل در ماینر ها از منبع تغذیه قدرتمند استفاده می کند تفاوت پاور ماینر با پاور رایانه شخصی در حفظ چریان برق برای مدت زمان های طولانی می باشد.این منبع تغذیه برق بیشتری را برای پردازنده ها می فرستند به همین خاطر به آنها پاور های پردازنده هم می گویند.